
İnsanlar dünyaya geldiklerinden itibaren kimliklerini bulmaya çalışırlar; belirli amaçlar ve anlamlar için hayatlarına yön verirler. İnsanlar, temel değerlerinin ne olduğunu, neyi temsil ettiğini, hangi kişilik özellikleriyle algılanmak istediklerini, bunları sorgularken kimlerle iletişimde olacağını sorgularlar. Markalar içinde böyledir.
Marka kimliği, marka stratejistlerinin yaratmak ve korumak için can attığı çağrışımlar kümesidir. Bu çağrışımlar, markanın neyi temsil ettiğini yansıtır ve kurum üyelerinden müşterilere verilmiş bir söz anlamına gelir (AAKER D. A., Güçlü Markalar Yaratmak, 2009, s. 84).
Marka kimliği, markanın bireysel farklılığı hissini sunan değer ve amaçların bütününü kapsar (De CHERNATONY, 1999, s. 165). Marka kimliği; ürünün kalitesiyle birlikte, kurumsal kimliği, müşteri deneyimini, şirketin veya kurumun başkaları tarafından algılanan başarısını, markanın ne için var olduğunu temsil etmek için kullanılır (McCORMACK, CAGAN, & VOGEL, 2004, s. 1)
Marka kimliği, fonksiyonel, duygusal veya kişisel faydaları içeren değer önermesini yaratarak marka ile müşteri arasında bir ilişki kurmasına yardımcı olmalıdır (AAKER D. A., Güçlü Markalar Yaratmak, 2009, s. 84).
Aaker’in marka kimliği sisteminde, temel olarak marka kimliği dört ana unsur üzerinde toplanmıştır. Ürün olarak, örgüt olarak, kişi olarak ve sembol olarak marka unsurlarındaki bileşenlerin bütünü marka kimliğini oluşturmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder