5 Nisan 2010 Pazartesi

Hedef Pazar Araştırması


Uluslararası pazarlamaya temel teşkil eden unsurlar, esasında pazarlama karmasını teşkil eden unsurlarla benzerlik gösterir.

Uluslararası pazarlamada hedef pazar belirlenip gerekli çalışmalar yapıldıktan sonra ihtiyaçlar belirlenerek, belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda ürün ve ya hizmetin tasarımı, fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma çalışmaları yapılır.(4P, Pazarlama karması)


HEDEF PAZAR ARAŞTIRMASI
Hedef pazar araştırması, firmaların ürünleri veya hizmetleri için en fazla potansiyele sahip olduklarını belirlemesine yardımcı olurken, iyi bir hedef pazar araştırması firmanın ürününe veya hizmetine talebi, firmanın bu pazarlarda ne kadar iyi bir performans göstereceğini tahmin etmesine yardımcı olur.

Firmalar hedef pazar araştırması yaparken ilgili pazarların demografik ve fiziksel özelliklerine, siyasi ve politik ortamına, ekonomik faktörlere, sosyal ve kültürel çevreye, pazara girilebilirliğe ve ürün potansiyeline yönelik çalışmalar yapmalıdırlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder