8 Nisan 2010 Perşembe

ÜRÜN TASARIMI VE FİYATLANDIRMA POLİTİKALARI

ÜRÜN TASARIMI

Globalleşen dünyamızda rekabet artık çok önemli bir unsurdur. Rekabet edebilmek için işletmeler günümüzde yenilikler yapmak durumundadır.

Çünkü rekabet ortamına ayak uyduramayan ve yenilikler yapamayan işletmeler pazardan çekilmek zorunda kalırlar. Bunun için ürün tasarımı önemlidir.


Büyümek ve gelişmek isteyen işletmeler için hayati bir önem taşıyan ürün tasarım çalışmaları maliyetli ve riskli iştir. Bu yüzden yeni ürün tasarımı yaparken hedeflenen pazardaki tüketicilerin talepleri göz önünde bulundurulmalıdır.



FİYATLANDIRMA POLİTİKALARI






Pazarlamanın dört temel karar değişkeninden biri olan fiyat; ürünün kalitesi, maliyeti, imajı, pazarın yapısı, rakiplerin ve tüketicilerin ödeme gücü göz önünde bulundurularak, ürüne konulan maddi değerdir. Bu değere ek olarak indirimler, krediler ödeme koşulları da ürünün fiyatı içinde değerlendirilir. Örneğin uluslar arası ticarette teslim şekilleri, navlun masrafları, sigorta gibi unsurlar fiyatlandırmaya etki eden etmenlerdendir.



Fiyat kararları tüm üreticiler için dağıtım kanallarında çok büyük öneme sahiptir. Pazarlamacılar fiyatları belirlerken tüketicilerin ürünlere ne kadar para harcamaya razı olduğunu, ürünlerin kalitesini, rakiplerin fiyat stratejilerini göz önünde tutmaları gerekir. Ayrıca pazardaki bulunurluk ve bilinirliğe göre ekstra fiyatlandırma çalışmaları da yapılabilir. Pazarın durumuna göre tüketicilerin satın alma güçlerinin düşmesine ve yükselmesine göre fiyatlama kararları değişebilir.


Pazarlamacı, ürün fiyatını belirlerken; belirleyeceği fiyatla dönem sonunda istenilen kara ulaşıp, ulaşılamayacağını, ürünün tek fiyatla mı sunulacağını, perakendecilere belirli bir fiyattan satma zorunluluğu getirilip getirilmeyeceğini göz önünde bulundurur.




Pazarlama yöneticileri faaliyet gösterdikleri hedef pazarda, tüketicilerin ürüne ne kadar ödeyebileceğini kestirmesi gereklidir. Bunun için hedef pazar araştırmalarındaki verilerin iyi analizi pazarlama yöneticisinin işini kolaylaştıracaktır. Bunun yanı sıra pazarlama yöneticisi ürün hakkındaki teknik bilgileri, rakiplerin fiyat taktiklerini ve hedef pazarın ödeme koşullarını göz önünde bulundurarak fiyat taktikleri saptayabilir. Bu taktiklerin saptanmasında;



- Ürün maliyeti ve fiyat listesi
- Rakip ürün fiyatlarının altındaki ve üstündeki fiyatların belirlenmesi ve karşılaştırılması
- Fiyatla ilgili yasal zorlamaların belirlenmesi




Etkinlikleri yapılarak fiyatlandırma taktikleri geliştirilebilir.




Uluslar arası fiyatlamada genelde yabancı pazar şartlarındaki belirsizlikler, o pazardaki mevcut uygulamalar ve döviz kuru gibi faktörler nedeniyle “maliyet artı” metodu kullanılabilir. Maliyet artı metodunda birim maliyet üzerine belirli bir kar yüzdesi eklemekle birim satış fiyatı elde edilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder