3 Nisan 2010 Cumartesi

Pazarlamanın Temelleri



Globalleşme kavramının yaygınlaşması ve bununla beraber iletişim ve ulaşım imkanlarının kolaylaşması ile tüm dünya, her ülkenin her firması için büyük bir pazar yeri haline gelmiştir. Ancak bu büyük pazarda başarılı olmak için pazarlama ve buna bağlı olarak uluslararası pazarlama kavramlarını iyi anlamak ve uygulamak gerekir.




Pazarlama
[1]; işletme amaçlarına(ya da daha genel olarak kişisel ve örgütsel amaçlara) ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, malların hizmetlerin ve fikirlerin “geliştirilmesi(tasarlanması)”, “fiyatlandırılması”, “tutundurulması” ve “dağıtım” sürecidir.



Uluslararası pazarlama ise[2]; bir işletmenin, birden çok ülkedeki tüketicilerin istek ve gereksinimlerine uygun ürün veya hizmet üretmek ve bunları sunarak, onları tatmin edip, işletmeye kâr sağlamak için yapılan etkinliklerdir.



Pazarlamanın uluslararası boyutta olması ve ürünlerin belli ülkeler için üretilmesi, pazarlama ve uluslararası pazarlama kavramlarını ayıran önemli bir farktır. Çünkü etkinlik gösterilecek her ülke için çevresel etmenler, sosyal etmenler, kültürel etmenler ve ihtiyaçlar birbirinden çok büyük farklılıklar gösterecektir. Bunun sonucu olarak ürün ya da hizmetin tasarımı, fiyatlandırılması, tutundurma faaliyetleri ve dağıtım şekilleri de farklı olacaktır. Bu nedenle işletmeler uluslararası pazarlara sunabilecekleri birbirinden farklı bileşenleri oluşturmak zorundadırlar.



Uluslararası pazarlamada, işletmeler, önce uluslararası pazarlara girip girmeyeceklerine karar vermeli ve daha sonra hangi pazarlara gireceğine karar vererek hedef pazar çalışması yapmalıdır.



[1] İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi,2008,s 231.
[2] Vasfi Nadir Tekin, Pazarlama İlkeleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık,2006,s 256.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder